streda 24. marca 2010

ALICA IN WONDERLAND

Pre svoje príbehy a kresby našiel dokonalých ľudí Johny Depp, Helena Bonham Carter a dvorný hudobný skladateľ Dany Elfmandodávali jeho filmom osobitnú charakteristiku už v niekoľkých projektoch a tak ani v Alici nemôžeme očakávať ich absenciu. Ale herecké obsadenie netvoria len Johny Depp ako Šialený klobučník a Helena Bonham Carter (Burtonová :) ) ako Červená kráľovná (ktorej hlava bola vo filme digitálne trojnásobne zväčšovaná), ale v netradičnej úlohe uvidíme aj pôvabnú Anne Hathaway ako Bielu kráľovnú, ktorá dostala úlohu tak trochy psycho roztomilej sestry Červenej kráľovnej, ktorá nechodí, ale vo filme sa doslova len vznáša, alebo v neposlednom rade čarovnú Miu Wasikowsku ako samotnú Alicu.

Príbeh nie je celkom totožný s rozprávkovým dejom. Rovnako ako v knihe sa Alica nechá zlákať bielym zajacom v obleku s hodinkami, aj tento krát sa ocitne v krajine zázrakov. Čo si však Alica nepamätá je, že raz už v tejto krajine bola. Ako desať ročná prežila klasický príbeh všetkým známy z mnohých spracovaní a rozprávkových kníh. Tetoraz sa však Alica vracia, aby nadobro ukončila hrôzovládu Srdcovej královnej a zachránila tak Wonderland.

Aspoň vieme, že sa bude na čo tešiť nielen vizuálne, ale aj scenáristicky via dejovo. Ja osobne som zvedavá viac ako dosť.Som zvedavá na ďalšiu šialenú postavu od Johnyho Deppa. Som zvedavá na Helenu Bonham Carter, ktorá je mojou srdcovou herečkou. Som zvedavá na scenériu, výpravu, hudbu vizuálne efekty, lebo s rozpočtom 250 miliónov dolárovuž sa dá všeličo podniknúť. Určite môžeme očakávať viac filmových a grafických trikov ako sme u Burtona zvyknutí, celé herecké natáčanie bolo totiž zvládnuté iba za 40 dní. Okrem iného som zvedavá napríklad aj na to, aký vekový limit bude nastavený na vstup na film. Nie preto, že by sa ma to týkalo, ale skôr preto, že som zvedavá, ako sa organizácie popasujú s myšlienkou rozprávky prerozprávanou psychotickou mysľou Tima Burtona. Na stupnici tešometru minimálne 9,5 /10(lebo číselné vyjadrenia sú v poslednej dobe také populárne). Film má teda zatiaľ oficiálnu premiéru nastavenú na marec. Tim Burton sa však na Comic Cone vyjadril, že s dátumom premiéry nie je veľmi spokojný, to či by chcel Alicu posunúť na skôr, alebo neskôr však už neprezradil.

Žiadne komentáre: